lördag 11 augusti 2012

Liten docka

Jag har gjort en liten dotter, här sitter hon äter wienerbröd med sin mamma som jag gjorde nån gång 2008 tror jag. Dottern har kropp av piprensare och vadd och huvud, armar och ben av hudfärgad Fimolera. Jag har sånt där fint dockhår men tycker det är jättesvårt att sätta fast det på huvudet så det blir snyggt, det blir bara klistrigt och rufsigt. Så jag provade att göra huvudet först och sen göra en peruk av lera som jag ristade hårstrån i, det blev rätt bra. Ett väldigt jobb att göra dessa dockor, och tid tar det. Det blir så lätt att de får ett ansiktsuttryck man inte alls gillar och att kläderna blir fel - ett litet misstag syns så tydligt! Men trots det lite klumpiga resultatet blir de små personligheter tycker jag.

1 kommentar:

  1. Hejsan Kajsa, you have made a very nice little girl! I think that the hair looks very good.

    SvaraRadera