onsdag 5 maj 2010

Surdegsfrälst

Jag bakade mina första surdegsbröd i helgen! Två grova limpor med russin och solroskärnor som blev supergoda, och så ett ljust bröd som också blev suveränt gott men lite för kompakt inuti, tror det beror på att jag inte orkar stå och bearbeta degen så länge. Jag är ganska stolt faktiskt, och så känns det så bra att veta precis vad som finns i brödet man äter. Jag har ju bakat "vanligt" bröd tidigare, men det har aldrig blivit riktigt bra utan för torrt och tråkigt i smaken.

2 kommentarer:

  1. Ser så gott ut! När man bakar så luktar det så gott i hela huset:) Nu blir jag sugen på nybakat bröd och en god kopp te.
    Ha en trevlig kväll/Annika

    SvaraRadera
  2. Släng över en limpa till mig på direkten! Blir så himla hungrig när jag ser ditt goda bakverk. Får väl gå och ta mig lite frukost så länge...med Pågens skumgummifrallor. Suck!

    SvaraRadera