söndag 21 juni 2009

Prövar lite olika...


Jag hittade en gammal oanvänd virkad barnponcho i garderoben som jag inte förmått mig till att slänga. Den började jag repa upp för att eventuellt omvandla till en kudde i soffan. Garnet är så tunt och lätt i handen och virkas bäst med virknål nr 2. Provade lite olika variander i gårkväll, de blir ganska söta! Tyvärr är jag lite dålig på att göra samma sak flera gånger, vilket ju är grundstenen i mormorsruteytor, så vi får väl se om det blir nåt i slutändan.

Den gröna blomman hör till ett annat kuddprojekt.

5 kommentarer:

  1. Aha! Nu ramlade tio-öringen ner. Det är du som är "blomlådan", vad roligt! Lade upp din blogg i min länklista för några dagar sedan. Vad fina virkade blommor eller rutor du gör. Det ska bli spännande att se vad det blir i slutändan./Karin

    SvaraRadera
  2. Det är ju det där "upprepa 60 ggr" som är så fruktansvärt tråkigt ;)

    SvaraRadera
  3. Jag håller också på och testar att virka olika rutor o hexagoner. Skulle vilja virka en filt MEN...

    SvaraRadera
  4. Hej Kajsa, va roligt att du gillar min blogg, jag gillar din! Ja livet kommer antagligen bli lite åt alla håll o kanter framöver, iallafall annorlunda denna gång. Sparkar gör hon, the girl to come. Fina rutor. hejhej

    SvaraRadera
  5. http://virkaholic.blogspot.com/

    Du har en liten award där, som uppskattning för din fina blogg

    SvaraRadera