onsdag 17 juni 2009

Virkad ask


I Hemmets journal nr 23/09 (senaste numret) finns mönstret till den här asken, och en virkad fingerring med blomma. Jag valde ett tunnare garn och stärkte med trälim. En hjärtformad pepparkaksform använde jag som mall vid torkningen men den rostade lite så tyvärr blev asken lite missfärgad på några ställen. Jag kanske kan kalla det för Shabby Chic - en inredningsstil som jag stolt har upptäckt att jag helt omedvetet redan har på sina ställen här hemma: vita färger, gammalt, slitet och lite slarvigt...


Tack Fröken Elsa för tipset!

4 kommentarer:

  1. Fin! Har själv försökt mig på mönstret men fattade inte ett dug så får hålla mig till gurumi... Kul att någon lyckas. :)

    -matilda

    SvaraRadera
  2. Ja såna där mönsterbeskrivningar kan vara lite krångliga.

    SvaraRadera
  3. MEN så fin! Jag har det där mönstret, om man kanske...... =)

    SvaraRadera
  4. Söt o chic!
    Själv får jag nog inte kalla min heminredningsstil SC utan mer Sloppy Chunk eller nåt sånt... just nu i a f...

    SvaraRadera