lördag 15 augusti 2009

Omstylad pianostol

För en gångs skull visar jag här lite ren och skär heminredning, bara för att nån därute inte ska tro att jag är OVERKSAM... Den gamla trasiga bruna pianostolen med sin slitna mossgröna sammetsdyna har nu blivit lite uppsnofsad. Jag sågade av de resterande armstöden eller vad det nu var - så vackert svängda men som sagt trasiga. Målade stolen vit, sydde en sits att trä över så att de sågade hörnen inte syns.
Den uppmärksamme märker kanske dammet under och på pianot och förstår ju att jag föredrar att pyssla (och spela) framför att städa.

2 kommentarer:

  1. Hej!
    Vad kul att du har hittat till min blogg! Då kunde jag ju hitta din :-)
    Du undrade över min bloggbakgrund, den kommer härifrån: http://pueblogisi.blogspot.com/
    Ha en fortsatt trevlig helg!

    SvaraRadera